perjantai 13. joulukuuta 2013

13.joulukalenteriluukku: lucian päivä

tänään koulussa oli luciakulkue.
mä en silleen oo koskaan perehtyny miks lucianpäivää vietetään, mutta nyt ajattelin ottaa selvää. 
lucia-neito pukeutuu siis valkoisiin vaatteisiin, punaiseen vyöhön, kynttiläkruunuun ja pitää käsissään kynttilää.
ajatuksena on että lucia tuo valoa talven pimeyteen.
nykyään tähän perinteeseen kuuluu myös santa lucia-laulu.
tällästä tietoa kertoi wikipedia.

(anteeksi laatu, mutta kiittäkää googlea.)


ite muistan kun pienenä katoin heinähatun ja vilttitossun joulua, niin siinä oli lucian päivä ja ne kattoi tv:stä jotain ohjelmaa, mutta en enää edes muista mitä.

mitäs muuta tähän päivään liittykään ? 
 13.perjantai, pahanonnen päivä. 
onko teille tapahtunut mitään kamalaa ?

EDIT: ja mitä mulle kävi ... tää tyttö, joka todellakin tarvitsee housuja, hajotti viimesetkin hyvät housunsa juuri äsken. 

2 kommenttia:

  1. Tää sun blogis on oikeesti paras blogi mitä luen :)! Ja meil oli tänään liikassa säbää niin sit mun kaveria osu maila jalkaan ja mun jalan päälle astu yks näil sisäpelikengil :'D ja just näin perjantaina :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D voi kiitos :3 mulle ei onneks oo tapahtunu mitää mut mun kaveriki nukku pommii aamulla :D

      Poista

Pidäthän kommenttisi asiallisena, ruudun takana on myöskin ihminen.